torsdag 7 mars 2013

Lite nytt

Idag var det varpans tur att få sig en omgång.
 Den här gången har jag varpat löpare i grått, vinrött och blekt.
 Vet inte om den vinröda färgen verkligen blir vinröd,
då jag tycker det känns som att det är en färg som är lite obestämbar

...men en varpfläta blev det i alla fall som nu väntar att få komma i en vävstol.

¤¤¤¤¤¤

Och under dagen så ska vi hämta hem vår husvagn som varit på verkstad,
då vi under hösten fick vattenläckage och det visade sig att hela fronten
var tvunget att bytas ut,vilket berodde på ett fabrikationsfel
och Adria stod för hela kostnaden av reparatinonen trots att vagnen är 5 år gammal, så det kostade oss egentligen bara besväret

5 kommentarer:

  1. Det är en varpfläta precis min stil och färger.
    Vinrött är snyggt!.

    Vad bra att ha o göra med sådana företag- roligt att höra att det kan funka så bra.

    Hälsningar Monika.

    SvaraRadera
  2. Jag tror säkert det blir en fin löpare, eftersom varpflätan ser så fin ut.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Varpflätan ser redan lovande ut...
    Hälsningar
    maliz

    SvaraRadera
  4. Det ser fint ut men lång och säkert en fin löpare. Rips förstår jag? //MalinSj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte rips, men lång. Jag tänker mig lite enklare, så jag gör tuskaft med ett grövre inslag, kanske solvar lite typ rips där jag varpat med två färger/Christina

      Radera

dalkroken