måndag 3 september 2012

Återupptagen


Äntligen så har jag tagit tag i mig själv och ska bryta bloggtorkan, men tänk om man kunde brutit allt regnade som var i somras. 
Mitt  mobila modem har krånglat i sommar och till slut la det av helt och när jag kom hem vill inte den stationära datorn gå igång, men efter en del pyssel så startade den och funkade ett tag, men nu är den helt död, men jag hann och göra det skulle gjort för längesedan nämligen lägga över allt i datorn på en extern hårddisk, bara några dagar innan den slocknade
Var i Dalarna under sommaren och de första dagarna regnade det konstant. 120 mm kom under mindre än 2 dygn, sedan regnade det av och till hela tiden. Ibland regn och ibland solsken men tycker jag mest regn, men tror ändå inte att min försäljning påverkades alltför mycket
Några enstaka kvällar var det fina solnedgångar över Siljan. Bara att njuta

I vävstolen har jag vävt min gröna "Glimminge" färdigt och dom ska nu fållas

Det här sitter i vävstolen just nu, en varpsrips som jag varpat i cottolin

och så har jag varpat en vanlig löpare i svart, blekt och grå nyanser

Och så en bild på min lilla Khira som växer som hon ska, har nu halva sin vuxenvikt. Vi lektränar och hon är kanonduktig på att lära sig nya saker. T. ex. så har vi börjat klickerträning och efter några klick och frolicringar så satt även det. Vid en apportering så avbröt hon och kom till mig när jag klickade. Bara att hoppas att ingenting oförutsett inträffar så tror jag nog att det här kommer att bli riktigt bra



Sedan händer ju sådant som man inte precis har tänkt sig. När vi var Dalarna så blev min ena welshtik dålig. Jag förstod  att det rörde sig om en livmoderinflammtion och eftersom hon hade ont av ett diskbråck också , så var det enligt veterinären inte aktuellt att låta henne gå igenom en så stor operation som det ju är

På torsdag åker jag till varmare länder, nämligen Kreta. Ska bli jätteskönt efter den här solfattiga sommaren

Ha det bra allesammans

2 kommentarer:

  1. Vi har haft jättefint väder senaste veckan, men solsken på dagarna och lite kallare på nätterna. Är det inte en varprips i din löpare?
    Ha det så trevligt på semestern.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt. Visst är det en varprips. Skrev visst fel, var väl lite ute och seglade i tankarna när jag skrev och då blir det fel ibland.
      Den senaste veckan har vi också haft bra väder här på ostkanten och i går kväll var nog en av de bättre kvällarna, men det är ju så förbaskat med mygg i år, vi har nog aldrig haft så mycket någon gång tidigare
      Kram Christina

      Radera

dalkroken